Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

www.stridavka.cz

Paradox

Tatínkové bývají často kritizováni, že se nechtějí o své děti starat. Pokud chtějí, jsou kritizováni ještě více.

0/0
25.4.2010 9:34

Nanynka Kulichová

Re: Paradox

Někdo kritizuje tatínky, kteří se chtějí o své děti starat? A kdo to je?

0/0
26.4.2010 16:43

www.stridavka.cz

Re: Paradox

Vy nečtete noviny?

0/0
26.4.2010 16:59

Nanynka Kulichová

Re: Paradox

Vy neumíte odpovědět?

0/0
26.4.2010 19:45

Nanynka Kulichová

Rozdíl?

Podle mnohých našich spoluobčanů není rozdělení rolí mezi mužem a ženou otázkou volby, ale je prostě "přirozené". Matka patří k dětem, otec se má starat o finanční potřeby rodiny. A pokud je přirozené, tak nezáleží na tom, jestli se rodiče rozešli nebo ne - děti potřebují primárně matku, před rozvodem i po rozvodu. Otce stačí vidět mnohem méně.

Já s tím sama nesouhlasím, ale pokud takhle smýšlí mnoho našich konzervativnějších spoluobčanů, je nesmyslné stěžovat si jenom na soudce. Ať se autor postaví otevřeně po boj feministek a řekne, že dítě ke zdravému vývoji potřebuje oba rodiče úplně stejně.

0/0
25.4.2010 0:56

www.stridavka.cz

Re: Rozdíl?

Autor to také otevřeně říká. Ony jsou ale dva druhy feministek - jedny, které prosazují skutečnou rovnoprávnost, a druhé, kterým jde o moc a vítězství nad muži, k čemuž patří i ovládnutí dětí a jejich prostřednictvím výchova dalších generací v tomto duchu (otec je dobrý jen jako chodící peněženka).

0/0
25.4.2010 9:32

Nanynka Kulichová

Re: Rozdíl?

Vážně? Zatím jsem od žádné české feministky neslyšela, že matka má být s dítětem doma a otec je má (lhostejno zda před rozvodem či po něm) financovat. Podobné myšlenky jsou slyšet hlavně z úst lidovců a některých jiných pravicových politiků.

Viz Topolánek a jeho slavný výrok, že žena (nikoliv ovšem muž!) se má rozhodnout, zda se věnovat profesi anebo mít děti. Viz Nečas (jinak velmi sympatický, ale v otázce rodinné politiky, jako správný jihomoravský věřící,  silně konzervativní). Žádné z jeho 4 dětí nechodilo do školky, jeho paní byla celá ta léta doma, zatímco on vydělával penízky. I jako politik je proti jeslím i školkám, o děti se má starat matka.

Takže jesti chcete bojovat proti pověrám o nezbytnosti mateřské péče - prosím, ale račte si uvědomit, kdo je šíří.

0/0
26.4.2010 16:42

www.stridavka.cz

Re: Rozdíl?

Šíří je např. ultrafeministické sdružení proFem. Několik citátů z jednoho jejich pamfletu:

"Je třeba si uvědomit, že podkladem k tomuto zákonu je teorie PAS (Parental Alienation Syndrom – tzv. syndrom odcizeného rodiče), která je většinou světových odborníků odmítána."

"Je uplatňována tzv. teorie „rovných“ práv obou rodičů, v důsledku toho je aplikována střídavá výchova bez ohledu na podmínky, které by střídavou výchovu odůvodňovaly; v praxi to vede k negativním dopadům na dítě."

"Jeden z rodičů, nejčastěji otec, nejevil až do určité doby o dítě žádný nebo minimální zájem. Najednou objevil dítě jako instrument k prosazování svých výlučných zájmů."

Je zřejmé, že tomuto nenávistnému spolku skutečně nejde o zachování obou rodičů pro děti.

0/0
26.4.2010 20:22

Nanynka Kulichová

Re: Rozdíl?

Proč myslíte? S tím, že se stává, že otec nechává prakticky veškerou péči o dítě na matce, ale po rozvodu objeví dítě jako instrument k prosazování svých výlučných zájmů, nelze než souhlasit. Na rodičovskou dovolenou chodí pouhopouhá 2% mužů. A že k nařízení střídavé výchovy musí existovat základní podmínky (předpokládám, že ten citát komentuje nějaký zákon o "povinné" střídavé péči) taky.

Tady máte lepší protiotcovský  pamflet (Michala Semína):

- Když už se malé dítě nemůže, tak jak to má být, držet MÁMINÝCH sukní, pak ať je pro rodiče výhodnější pořídit si chůvu než odložit dítě do kolektivního zařízení.

- Podle poznatků vývojové psychologie je pro dítě až do konce předškolního věku žádoucí, aby se po většinu času nacházelo v přítomnosti rodičů, ZEJMÉNA MATKY.

 - Falešná agenda rovnosti mužů a žen vede k tomu, že žena je nucena vydělávat stejně intenzivně jako muž. Paradoxně je tak zbavena možnosti poskytovat dětem péči (zatímco otec má intenzívně pracovat, že).

0/0
27.4.2010 13:32

www.stridavka.cz

Re: Rozdíl?

Díky za informaci, ale citát Semína se týká trochu jiné problematiky (stát vs. rodič, ne žena vs. muž). Jste také evidentně v zajetí předsudků proti střídavé péči. To, že otec v rodině vydělával a matka byla doma, snad otce diskvalifikuje z následné péče o děti? A i kdyby se  před rozvodem nestaral vůbec, je snad něco špatného na tom, pokud se chce starat po něm? Před další případnou diskusí si raději přečtěte více o střídavé péči, např. na www.stridavka.cz.

0/0
27.4.2010 15:51

Nanynka Kulichová

Re: Rozdíl?

Proti střídavé péči vůbec nic nemám. Je mi ale silně nesympatická Vaše demagogie.

Za prvé Semín naprosto jasně říká, že matka je pro východu dítěte vhodnější rodič. Bohužel Vy nemáte koule na to si připustit,  že tohle je jednoduše názor velké části české populace, ke které patří i mnozí soudci. 

Za druhé je podle Semína přirozené a jedině správné, aby otec intenzivně pracoval a děti finančně zabezpečil, zatímco matka má dětem poskytnou individuální péči. To se ovšem se střídavkou evidentně vylučuje. Při střídavce oba rodiče chodí do práce a oba se o děti starají. Tím ovšem Semín pohrdá jako falešnou agendou rovnosti žen a mužů.

Propagátor střídavé péče, který se strefuje do feministek, ale nemá odvahu zkritizovat konzervativce, je krajně nedůvěryhodný. Není to totiž feminismus, ale právě staromilství, které v hlavách českých soudců straší.

0/0
27.4.2010 19:51

www.stridavka.cz

Re: Rozdíl?

Jaká demagogie? Tedy kromě té vaší? :-)

Za prvé: Nezpochybňuji, že hodně lidí ("obyčejných" i soudců, lépe řečeno soudkyň) ohledně péče o děti stále podléhá předsudkům.

Za druhé: Semín evidentně hovoří o úplných rodinách, kde i při klasickém rozdělení úloh mezi muže a ženu má muž obvykle možnost každodenně děti vychovávat (byť kvantitativně méně než žena). Po rozvodu se ovšem situace dramaticky mění, pak už dětem zachová dostatečně oba rodiče prakticky jen střídavka.

Za třetí: V hlavách soudců (soudkyň) nestraší staromilství, ale socialismus 20. století. Ve starších dobách se naopak děti svěřovaly do péče otce. Konzervativce kritizovat nebudu, protože mají velkou zásluhu v boji o rodinu (i proti feministkám a jejich rozvodovým snahám). Úplná rodina je totiž pořád pro dítě to nejlepší, střídavka je až náhradní alternativa.

0/0
27.4.2010 21:00

Nanynka Kulichová

Re: Rozdíl?

Semín nehovoří o úplných rodinách, hovoří obecně, a to proti školkám. Neříká: pro děti z úplných rodin školky nejsou potřeba.  Říká: školky nejsou potřeba. Dětem má individuální péči poskytovat matka a otec má intenzivně pracovat, aby děti i matka měly z čeho žít. To ovšem střídavku naprosto vylučuje.

Ohledně starších dob: podle ABGB byli po rozvodu chlapci do 4 a děvčata do 7 let v péči matky, poté byly předáni otci. Povinně kvůli jeho statusu hlavy rodiny, ne proto že by to pro děti bylo lepší. Péče o děti byla  pokládána za "ženskou práci", a nikdo nepředpokládal, že se o ně otec bude osobně starat. Na to se angažovala opět žena, chůva či služebná. To skončilo v roce 1914, kdy novela řekla, že se má rozhodnout podle zájmu dítěte - a děti se začaly svěřovat matkám.

Péče o děti = poslání ženy je ryze konzervativní (ne feministické) stanovisko. Působí komicky, když se propagátor rovnoprávnosti rodičů zastává směru vyznávajícího ostrou dělbu práce mezi mužem a ženou, otcem a matkou. 

0/0
28.4.2010 17:30

Gmur

Re: Rozdíl?

prosim vas nemanipulujte verejnost-

Stridavlko,co zde pise N, Kulichova je naprosta pravda. Vetsina lidi na cele zemekouli je pro to, ABY S DITETEm byla matka. To je taky tzv. tradicni rodina, se kterou operuji ANTIFEMINISTI.Otec vydelava a matka je s ditetem.

To ze se deti davali do pece otcu, znamenalo pouze a jen, ze matce se deti odebraly a predali se otcovi, ktery o dite absolutne nikdy nepecoval. Pecoval o ne nekdo jiny, jina zena, sluzka, babicka. Ale vlastni matka nesmela. Otec nepecoval o deti ani

PRED ROZVODEM.

Tak nechte tech pindu. !!

0/0
2.5.2010 10:08

Nanynka Kulichová

Že je péče o děti

především věcí matky není pověra zaslepující jenom české soudce.

Myslí si to i spousta běžných čechů bez právního vzdělání, dokonce čím méně toho vzdělání mají, tím je u nich tato pověra silnější. Podle těchto lidí je výchova dětí hlavním posláním ženy, kdežto muž má hlavně pracovat a zabezpečovat rodinu finančně... a kdo si myslí něco jiného, je pošahaná intelektuálka nebo feministka. 

Proto taky na rodičovskou dovolenou chodí jenom asi 2% mužů. Leckdy mohou být důvody  finanční, ale i u párů, které vydělávají stejně, je mnohem běžnější, že děckem je doma máma. A to i u těch větších, které nepotřebují kojení.

0/0
23.4.2010 15:37

www.stridavka.cz

Re: Že je péče o děti

Ono je také třeba rozlišovat, jestli jsou rodiče spolu a mají mezi sebou nějakou dělbu práce, nebo jestli se rozešli a jeden pak chce bránit druhému ve výchově.

0/0
23.4.2010 21:11

Gmur

Re: Že je péče o děti

Pokud jsou ordice spoolu tak naprostou vetsinou je delba prace , ze o dote se stara matka.

Materskou a rodicovskou dovolenou si vybiraji na 100 % MATKY ( nebo na 98% MATKY) .

0/0
2.5.2010 10:10

Jarcho

Je to pěkně napsáno.

Jen bych podotkl, co většině diskutérů na tato témata uniká: s dětí vyrostou dospělí.

Z dětí vychovávaných špatně vyrostou dospělí špatně vychovaní.

A z dětí postižených syndromem zavrženého rodiče vyrostou dospělí plní nenávisti.

0/0
19.4.2010 10:11

Verstappen

Re: Je to pěkně napsáno.

R^ souhlas, plná ústa lásky k dítěti a jeho zachránění otcem, který dle matky neumí žehlit a vařit a přitom nedochází že výchova není žádné postávání u plotny nebo žehlícího prkna.

Držím palce všem tatínkům co bojujou o střídavku, já už to po 4 letech tahanic vzdal.

0/0
21.4.2010 1:36

www.stridavka.cz

Re: Je to pěkně napsáno.

Nevzdávejte to, děti za to stojí.

0/0
21.4.2010 13:29

Gmur

Re: Je to pěkně napsáno.

chudaci,

takze na dite bude nadale variz a zehlit MATKA, jo? RvRv;-D;-D;-D;-D

0/0
2.5.2010 10:10

www.stridavka.cz

Re: Je to pěkně napsáno.

To nemusí nutně dělat rodič, stačí si najmout pomocnici.

0/0
2.5.2010 13:45

velky bratr

Svetlo na konci tunelu

Muze byt reflektor protijedouci lokomotivy...

0/0
19.4.2010 0:49

SYETEY-KOTZOUR

karma

už by s tou bandou měl někdo zatočit.....Rv

0/0
19.4.2010 0:40



BLOGER ROKU 2017

Zeman_projev

Jste mezi vylosovanými hlasujícími? Chcete se zúčastnit předávání cen? Více čtěte ZDE.

Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.