Aleš Hodina

Žblebt roku 2017: Ivana Jirešová

5. 02. 2018 17:05:33
„Ustát dvojí život v různých prostředích totiž sežere hromadu energie,“ tvrdila loni v MF DNES herečka, když hovořila o své dceři a střídavé péči.


„Sofinko, opravdu nemůžeš jezdit na víkendy na chalupu.“
„Proč?! Mami...“
„Představ si, kolik ti ten pobyt ve dvou různých prostředích sežere energie.“
„Ale mně se tam líbí, mám tam taky kamarádky a vůbec potom nejsem unavená.“
„To se ti jenom zdá, určitě tě to hodně vyčerpává.“
„Ale...“
„Sofi, už o tom nebudu diskutovat! Stejně musím jet, za hodinu začíná natáčení. Už jsi dojedla tu snídani?“
„Jo, ale kdo mě teď bude hlídat?“
„Bude tu u nás babička. Jede sem z Písku, za chvíli by měla dorazit.“
„Ach jo, to bude zase nuda... Nemůžeme si aspoň někdy udělat výlet k ní? To by mě bavilo, někam jet.“
„To je ale stejný případ, dvě prostředí...“
„Já vím, mami.“
„Tak já už půjdu, jo? Za chvíli tu bude, tak buď hodná.“
„A mami...?“
„Copak?“
„Co kdybych třeba... místo toho šla... víš kam?“
„Ne...“
„No... že bych třeba... Že bych třeba zkusila jít do školy.“
„Sofie!“
„Ale mami, proč nemůžu chodit do školy?“
„Vždyť to přece víš, tak už se neptej.“
„Nedalo by se to aspoň vyzkoušet?“
„Já to nebudu riskovat! Ještě aby se ti něco stalo...“
„Neboj, mami.“
„Vždyť je to tam horší než na tý chalupě. Tam máš aspoň svou postýlku, a co ve škole? Nic! Ani mobil tam nemůžeš mít zapnutý.“
„Já ho nepotřebuju pořád...“
„Potřebuješ, abych ti mohla zavolat. Když nejsme spolu, moc se o tebe bojím. Může mi strachem i puknout srdíčko.“
„Já vím, mami... Mám tě ráda. Nechci, aby se ti něco stalo.“
„Já ale myslím hlavně na tebe.“
„To já vím...“
„Musím tě přece chránit, Sofinko. Víš, kolik energie by ti sežralo chodit do školy? Ustát dvojí život v tak různých prostředích... Přemýšlej o tom trochu.“
„No, asi máš pravdu, maminko... Tak já... Já už tam asi nechci chodit.“
„Jsi hodná holčička, mám tě moc ráda. Tak fajn, měj se tu krásně a nezlob babičku.“

***

Možná, že takový rozhovor mezi Ivanou a její dcerou Sofií skutečně proběhl. Možná jí ale dvě různá prostředí pro dítě vadí - tak jako některým jiným matkám - pouze v jediném případě. Když má jít dcera k vlastnímu otci.

Převzato ze Střídavky, kde je možno pro jednotlivé žblebty i hlasovat.
Autor: Aleš Hodina | karma: 39.46 | přečteno: 20692 ×
Poslední články autora