Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žblebt roku 2015: Pánková, Pihlíková, Růžková

2. 03. 2016 16:07:20
„Střídavá péče je možná jedině tam, kde rodiče žijí v jedné obci, resp. v obci s minimální vzdáleností... Zejména pak je nezbytný věk nezletilého dítěte, kdy střídavá péče by přicházela v úvahu minimálně kolem šesti a více let..."

Autorky výroku, Taťána Pánková, Jaroslava Pihlíková a Jarmila Růžková, jsou soudkyněmi Krajského soudu v Plzni. Tento justiční orgán je proslulý tím, jak málo chrání právo dětí na péči obou rodičů v opatrovnických sporech. Tříčlenné senáty většinou vykouzlí rozhodnutí, které je ve prospěch matky. Řadu takových výroků najdete na stránkách věnovaných tomuto soudu (viz odkaz).

Najdete tu i některá tvrzení zmíněné trojice soudkyň. Například:

„Styk v sudém týdnu od čtvrtka od 16 hodin do neděle do 17 hodin zaručuje otci, aby se na výchově nezletilého podílel.“

Ano, podílel. Ale jak? „Rozšířený víkendový styk“ jednou za 14 dní udělá z tatínka, čáry máry fuk, jen občasného návštěvníka. Už ne rodiče, který má vychovávat své dítě a prožívat s ním běžný život. Soudkyním to ale stačí. Dítě přitom v tomto režimu tráví s matkou skoro čtyřikrát víc času než s otcem.

„Návrhu otce na rozšíření každotýdenního styku na dobu od středy do neděle nevyhověl, s tímto závěrem se odvolací soud ztotožnil, neboť taková úprava by představovala v podstatě střídavou péči...“

A střídavou péči přece nemohou tyto soudkyně připustit! Obraně před ní se přitom věnují tak vehementně, že si ani pořádně nepřečetly návrh otce. Ten totiž v tomto případě požadoval kontakt s dětmi od středy do neděle pouze jednou za 14 dní...

No a pak tu máme výrok nominovaný do ankety Žblebt roku. Na první pohled působí odborným dojmem. Na druhý však zjistíme, že si jej milé soudkyně kompletně vymyslely. Nebo vykouzlily? Žádná taková kritéria pro střídavou péči totiž nikde nejsou. Naopak, právo na péči obou rodičů dětem garantují mezinárodní úmluvy už narození. Upírat dětem péči jednoho z nich je tedy vlastně diskriminací těchto prcků v závislosti na věku.

Nikdo samozřejmě neříká, že se mají rodiče střídat po týdnu ve starosti o kojence. Péče obou rodičů ale může mít mnoho podob a lze ji přizpůsobit i v krátkých a nerovnoměrných intervalech i takto malým dětem. Podobně je to s možností přizpůsobit intervaly střídání vzdálenostem mezi rodiči. Platí zde jako všude, že kdo chce, hledá způsoby, ale kdo nechce, hledá důvody. Tak jako naše čarující soudkyně.

V životě nic není ideální a stále musíme hledat nejlepší kompromisy. Nakonec třeba i paní soudkyni by mohla postihnout nějaká nemoc, při které se jí výrazně zkrátí jedna ruka. S jednou rukou kratší jde hodně věcí dělat hůř... Byla by ale asi velmi překvapená, kdyby jí lékař sdělil:

„Obě ruce vám můžeme nechat jedině tehdy, když budou stejně dlouhé, resp. jen s minimálním rozdílem. Zejména pak je nezbytný váš věk, kdy ponechání obou rukou by přicházelo v úvahu až od šedesáti a více let.“

Převzato z portálu Střídavka, kde můžete také hlasovat pro vybraný žblebt.

Autor: Aleš Hodina | středa 2.3.2016 16:07 | karma článku: 35.03 | přečteno: 23143x

Další články blogera

Aleš Hodina

Homosexuální osvojení neprojdou

Vcelku bez povšimnutí médií zůstala skutečnost, že končící Poslanecká sněmovna už rozhodně nestihne projednat novelu zákona o registrovaném partnerství.

26.9.2017 v 19:01 | Karma článku: 28.86 | Přečteno: 912 | Diskuse

Aleš Hodina

Reportáž psaná na marijánce

Asi nejznámější český drogově závislý novinář, Jiří X. Doležal, v poslední době píše cílené články zaměřené proti rodinným aktivistům.

29.5.2017 v 20:11 | Karma článku: 35.36 | Přečteno: 14846 | Diskuse

Aleš Hodina

Žblebt roku 2016: Šimíček, Uhlíř, Zemánek

„Ústavní soud ... nemůže v žádném případě akceptovat skutečnost, že se ho (prohlubování vzájemného vztahu mezi nezletilými dětmi a jejich otcem) krajský soud snaží dosáhnout přímo proti vůli (přání) nezletilých dětí.“

22.3.2017 v 17:05 | Karma článku: 34.24 | Přečteno: 17979 | Diskuse

Aleš Hodina

Manipulátor Jiří X. Doležal

Jedno české přísloví říká, že kdo lže, ten krade. Ale když lže novinář, krade tím pravdu tisícům lidí.

20.3.2017 v 17:02 | Karma článku: 41.39 | Přečteno: 27307 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Bohumír Šimek

Pravda a lež opět

Je svoboda slova svobodou lhát? Není! Každý má být odpovědný za to, co říká. Přesto na internetu najdeš málo pravdy a převážně více lži! Ad: Pod palbou (Respekt 23/2016:34-35)

17.10.2017 v 21:51 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 37 | Diskuse

Richard Siemko

Kde se stala chyba

Oblíbená otázka stranických lídrů po volebním debaklu jejich stran. Kdo to bude tentokrát? Tady už ponechám prostor každému z vás.

17.10.2017 v 21:01 | Karma článku: 9.73 | Přečteno: 134 | Diskuse

Alena Kulhavá

Ministerstvo zemědělství díky Jurečkovi a Bělobrádkovi ušetřilo okolo poloviny provozních

nákladů. Jak to udělali? Dalo by se to použít i na jiná ministerstva? Na čem ještě by mohl stát v příštím volebním období ušetřit? Jaké to přináší pro ženy i muže výzvy?

17.10.2017 v 20:06 | Karma článku: 8.12 | Přečteno: 245 |

Hatem Berrezouga

Otevřený dopis panu Okamurovi: O nadřazenosti, fašismu a Czexitu.

Vážený pane Okamuro, Víte, že jste četl z Vašich poznámek věty, které se nevyskytují v knize Základy Tauhídu, i když jste tvrdil, že z ní citujete? Dovolte mi, abych Vás citoval:

17.10.2017 v 18:04 | Karma článku: 17.85 | Přečteno: 1009 |

Karel Trčálek

GEN o Mašínech, taky vás to tak vytočilo?

Tahleta Galerie elity národa není vůbec Galerií elity národa, což jen GEN o bratrech Mašínech potvrdil

17.10.2017 v 17:46 | Karma článku: 20.25 | Přečteno: 1371 | Diskuse

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.