Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i61r50o51s60l25a87v 42V26e97r57n44a17r 9180518266753

Stejně pořád nechápu to jednostranné rozhodování soudů, které většinou při rozvodu straní manželkám. Pokud se otec po rozvodu o děti střídavě stará, tak by neměl na výživném exmanželce platit nic. Není přeci možné přenášet finanční náklady za děti jen na otce. I v normální funkční rodině platí, že otec i matka platí cca každý půlku rodinných výdajů.

Soud by měl být přísný jen na takové otce, kteří o své děti nejeví zájem. Pokud otec po rozvodu bere děti na výlety, na dovolené, kupuje jim oblečení, sportovní vybavení a platí třeba školné, tak není důvod, aby ještě platil exmanželce výživné. Ta mu přeci také nic neplatí za období, když se o děti stará otec.

+2/0
31.1.2017 19:30

M81a79r90t92i74n56a 47T43r82o18j75a21n44o70v55á 5723228815

V normálních funkčních rodinách jsou matky těhotné, rodí a třeba i dlouhá léta jsou s dětmi doma a starají se o funkční zabezpečení dětí a rodin, což je celé dohromady poměrně hodně diskvalifikuje na trhu práce. Otec se v takových rodinách stará o finanční zabezpečení, protože vklad matky bohužel není nijak finančně ohodnocen, ba naopak, jak již výše řečeno, ji dlouhodobě finančně upozaďuje. Oba pak tímto poskytují celým rodinám vzájemně zázemí.

A i kdybyste se na hlavu postavili, máma má prostě z výše uvedeného těhotenství, rození a nejranější péče k dětem výrazně blíž, byť nepopírám nezastupitelnou úlohu obou rodičů ve výchově dětí.

A ne, nejsem rozvedená, žiju několik desítek let ve funkčním manželství.

0/0
31.1.2017 21:08

M15i32r68o65s98l43a73v 55V78e16r18n35a66r 9820288236823

Opravdu nechápu, na co si tedy vlastně stěžujete. Co by za to mnohý otec dal, kdyby jej finančně zabezpečila manželka a on mohl volný čas trávit s dětmi.

+1/0
1.2.2017 12:13
Foto

A25l51e66š 77H14o13d18i77n16a 9220319808364

Ten přirozeně výrazně bližší vztah matky k dítěti platí v prvních měsících života dítěte. Pak už záleží na tom, jak se oba rodiče o dítě starají. Nebo jak je jim umožněno se starat. Argumentovat tímto počátečním silnějším vztahem matky a dítěte ve prospěch toho, aby to tak bylo i nadále, dokonce i v případě rozchodu rodičů, je nesprávné. Je to asi tak, jako bychom v roce 1989 říkali, že komunistická strana zde dosud vládla, a proto bude nejlepší, když bude vládnout nadále.

+2/0
1.2.2017 13:14

I11v71o 94H36e46b92e16l26k80a 8575290282770

Rozdíl mezi autorem blogu a paní Hrušákovou je ten, že paní Hrušáková je vzdělaná dáma, jejíž výroky mají logickou konzistenci a hlavně hlavu a patu. A ano, nebojím se říci, že s jejím výrokem souhlasím, protože sám ve své praxi jsem se s případem takového otce setkal.

Autor blogu je fanatický bojovník, který připouští pouze svou pravdu, pokud s ním nesouhlasíte, okamžitě začne na vás útočit. Osobně a podpásově. Protože argumentačně je velmi slabý.

+7/−3
31.1.2017 13:21
Foto

J40i34ř56í 51H91e91r30m86á39n30e54k 4146102292600

Ano. Tak to také vidím. Fanatik.

0/0
31.1.2017 13:46
Foto

A86l91e31š 52H74o51d15i46n39a 9400459348174

:-)

0/0
31.1.2017 16:35
Foto

T66o43m93á47š 58J35a71d83l30o64v29s38k59ý 5487703505508

Opravdu? Má hlavu a patu, že otcové chtějí osobně vychovávat své děti, aby ušetřili na výživném? Že by ty děti u otce žily ze vzduchu, nebo měly ozdravnou hladovku? Řeknu Vám něco, co asi neznáte. Během svého rozvodu jsem jednak platil výživné manželce za dobu, kdy byl syn u ní, jednak jsem měl syna ve vlastní péči. To druhé mne stálo mnohem více (nejen peněz, ale i času a energie) a přesto, navzdory ekonomickým úvahám paní Hrušákové žádám u soudu svěření syna do střídavé, eventuálně otcovské výchovy. Jsem také fanatik a ekonomický masochista nebo připouštíte, že v těchto otázkách může být i jistá emociální a morální složka?

+3/0
31.1.2017 13:59
Foto

A31l46e73š 55H38o88d36i75n53a 9360359868274

Jo, jo, Hermánku a Baráku, chudáci děti, které jsou vytrženy ze svého prostředí a přemístěny do jiného. Některé dokonce ne jen jednou za 14 dní, ale jednou za týden. Já bych jim to víkendové ježdění na chatu normálně zakázal. A co teprve děti, které jsou vytrženy ze svého prostředí a přemístěny do jiného každý den. Ty by v žádném případě do školy chodit neměly!

+3/−2
31.1.2017 0:00
Foto

J21i56ř66í 23H30e94r36m16á54n73e57k 4756662362110

Poněkud hloupá ironie, pane Hodino. Směšovat víkendové pobyty na chatách a chalupách se střídavkou, to už chce notnou dávku ignorance. Ale úmyslné.

+1/−1
31.1.2017 5:00
Foto

A23l24e12š 44H94o88d18i98n60a 9610379548664

Pokud je někdo takový ignorant, že by obětoval péči jednoho rodiče za to, aby dítě zůstávalo pořád jen na jednom místě, pak by měl být v tom setrvání na jednom místě důsledný, nemyslíš?

0/−1
31.1.2017 10:03
Foto

J70i14ř98í 46H95e13r53m72á71n46e28k 4746242432760

Nemyslím, protože nerozumím. Péče rodiče je něco jiného, než být dítěti pořád za zadkem, 24/7.

0/0
31.1.2017 10:51

V71i26l78é71m 61B34a62r39á33k 4896917379136

Pokud dítě může chodit do jedné školy, kroužků...udržovat vztah k jednomu okruhu kamarádů, tak ji jde tolerovat, ale nemyslím si, že je ideální. Jestliže je co 14 dnů vytrženo ze svého prostředí a přemístěno do jiného, tak ve skutečnosti nemá žádný domov.

Absurdita střídavé péče "na dálku" plyne právě z toho, kdyby se měli střídat u dítěte (v bytě) jeho rodiče. Takže co 14 dnů by se přemístili mimo své známé a přátele (pokud budu brát školu jako práci, tak do jiného zaměstnání s jinými kolegy, nadřízenými, úkoly, postupy) do jiného prostředí (v obou bytech by asi nebyly stejné knihy, věci co máte rád.....?), jiné hospody:-). Nemusím to rozvádět, každý inteligentní člověk si to dovede představit sám.

Jistě je vám známo rozhodnutí: „Střídavou výchovu je pak třeba chápat jako snahu o co nejúplnější naplnění práva dítěte na oba rodiče.“ (III. ÚS 650/14), i když vytržení jedné věty z odůvodnění nemusí postihovat problém, ale i rozhodnutí, kdy v konkrétním případě ÚS konstatoval, že střídavá péče není v zájmu dítěte.

Takže, pokud vám záleží na dítěti, tak se budete střídat u něj. V opačném případě je to proti jeho zájmu a jde o pokračování boje s partnerem jinými prostředky. Osobně, než něčemu takovému dítě vystavit (to říkám jako rozvedený otec), tak raději rezignuji. Na to bych ho měl moc rád. Je to jako ten soud krále Šalamouna. Než dítě "rozpůlit", tak at si ho nechá druhá (druhý). Naštěstí jsem toto nemusel řešit.

+3/−3
30.1.2017 12:06
Foto

T56o15m61á92š 50J68a45d50l74o20v79s63k82ý 5387513765838

Překvapuje mne, jak hluboce jsou zakořeněny jednak biblické žvásty, jednak představa rodičů, střídajících se u dítěte. Šalamoun z oné pohádkové knihy rozhodoval mezi jednou skutečnou matkou a jednou podvodnicí, což lze jen těžko aplikovat na spor dvou skutečných rodičů. To už byste tu mohl argumentovat Červenou Karkulkou nebo Perníkovou chaloupkou. A střídání rodičů u dítěte je nesmysl. Jak byste to udělal s novou rodinou rodičů? Stěhovaly by se děti z prvního manželství nebo z druhého manželství? Nebo bude mít každé dítě svůj byt a polorodí sourozenci se vůbec nepoznají?

+2/0
30.1.2017 15:03

V68i80l54é40m 36B44a82r65á91k 4416187739746

A střídání rodičů u dítěte je nesmysl. Jak byste to udělal s novou rodinou rodičů? Stěhovaly by se děti z prvního manželství nebo z druhého manželství? Nebo bude mít každé dítě svůj byt a polorodí sourozenci se vůbec nepoznají?

Zde jste si sám odpověděl, jaký je nesmysl střídavá péče pro dítě. Vy jako dospělý si nevíte rady a po dítěti to chcete.

0/−3
30.1.2017 16:17
Foto

T55o14m74á49š 25J65a83d35l33o54v97s36k95ý 5157973175788

Nelžete a nemanipulujte. Já tvrdím, že střídání rodičů u dítěte je nesmysl, což snad chápete i Vy. Ale střídání dítěte u rodičů je naopak to nejlepší, co může být v naší době, kdy se rozvádí každý druhý a kdy plno dětí nemůže žít v úplné normální rodině. Dítě tak získává otcovský i mateřský vzorec chování, necítí se nijak vykořeněno a v pozdějším životě má cestu jak k otci, tak k matce. Takže si, jakkoliv mne to nijak netěší, i v dospělosti vím rady se situací, kdy manželství s dítětem nelze udržet a zároveň lze pro dítě zachránit maximum.

+2/0
30.1.2017 17:00
Foto

J95a21n61a 49M31a20j81o71v29á 4705782366583

Pak je jediná cesta. Nerozvádět se. Jenže to je v době, kdy se rozpadá 60% vztahů fakt knížecí ráda.

0/0
30.1.2017 17:15

V36i36l75é10m 64B75a88r42á22k 4846927579446

Váš vztah k bibli, kdy si myslíte, jak jste vtipný a originální, hovoří sám za sebe. Zkuste kontrolovat svoji zlobu.

0/−1
30.1.2017 17:25
Foto

T35o56m14á40š 38J83a57d22l45o96v22s34k33ý 5927913775958

Jakou zlobu? Já se nad biblickými citáty ve 21. století mohu jen usmívat. Nikomu neberu jeho víru, žiju v silně křesťanské zemi a vím, že dodnes to pro někoho může hodně znamenat. Ale Vaše kniha knih byla napsána před mnoha staletími a věda mezi tím dost pokročila. Váš oblíbený Šalamoun by dnes poslal obě matky na test DNA a druhý den by měl jasno. Zkuste argumentovat něčím soudobějším.

+2/0
30.1.2017 17:32
Foto

J93a15n97a 74M27a70j59o95v49á 4325272456833

Vy nežijete v ČR?

0/0
30.1.2017 18:38
Foto

T35o68m90á85š 83J35a66d88l42o93v77s45k90ý 5397633745408

Nežiju.

0/0
30.1.2017 18:47
Foto

J81a96n63a 26M89a87j59o69v18á 4845532436873

Tak to mne překvapilo :-)

0/0
30.1.2017 19:23

V61i39l75é60m 70B52a42r47á19k 4656207169616

Hm, to není moje kniha, ta je všech. Patří to k základům vzdělání, jsou to kořeny naší civilizace.

0/0
30.1.2017 19:27
Foto

T20o29m39á36š 41J95a31d19l49o30v81s67k45ý 5807413265758

Mluvte za sebe. K základům patří, ale ne každý má jen základní vzdělání, někteří čtou i něco dalšího.

+2/0
30.1.2017 19:37

V49i22l55é53m 42B47a68r40á67k 4206427929726

Ještě mě překvapilo, jak nechápete o čem bylo to s tím Šalamounem. Pokud někoho mám rád, tak se obětuji, než abych mu ublížil. Debata skončila.

+1/0
31.1.2017 11:48
Foto

T40o53m19á38š 77J39a39d81l52o57v21s78k22ý 5197933915358

Já to moc dobře chápu, jako feminacistickou manipulaci, aby se ten domněle uvědomělý otec vzdal svého dítěte a nechal ho v rukou zlého, sobeckého a chamtivého rodiče. Pokud máte někoho rád, chcete pro něj to nejlepší, nikoliv to nejhorší, a to i za cenu vlastního nepohodlí. Je typické pro diskutéry, jako jste Vy, že když jim dojdou argumenty, tak diskusi končí. Ono se blbě vysvětluje, jak máte rád dítě, které necháte napospas osudu. Ještě že tu Bibli máte a dokážete si to před sebou omluvit.

0/0
31.1.2017 12:16

V71i10l31é42m 25B97a59r17á76k 4806707949726

PS: Diskutovat dále odmítám, protože to považuji za zbytečné a nic mi to nedává. Jste jako ženská při hádce, útočný, demagogický, argumentujete od věci, snažíte se urazit......

Naštěstí nejsem vaše bývalá partnerka a nemusím se s vámi dál bavit.

0/0
31.1.2017 18:07
Foto

T88o26m75á89š 37J57a16d13l11o85v93s95k64ý 5437743295388

Připomínáte mi mou ženu, chovala se stejně. Řekla jednou, že se se mnou nebaví a za chvíli přišla štěkat znovu. Také stejně jako Vy lhala a překrucovala. V psychologii se Vašemu chování říká projekce - připisujete negativní vlastnosti - ženské chování - jiným osobám.

0/0
31.1.2017 20:50
Foto

J73a47n42a 48M41a70j39o24v55á 4585302106573

Tam je ale ještě jiná rovina. A to svým odchodem obětovat dítě. To není žádná snadná věc k rozhodnutí, tihle zkušenost mám, resp. máme doma. Opuštěním sporu se nám neuvěřitelně ulevilo. Skončilo vydírání, výhrůžky, každodenní útoky. Na občasné volání dítěte o pomoc neumí zareagovat stát, který nese na celé situaci notný podíl. Než se odhodlají k čemukoliv, bude jednoznačně pozdě.

A do toho čtěte v novinách o ztraceném, podobně starém, děcku...

Co je vlastně v tomto připadě obětovat se? A kdo je oběť? Není na to tak jednoduchá odpověď, jak byste rád.

0/0
31.1.2017 15:24

V68i85l79é71m 32B62a45r28á65k 4446287689986

Určitě netvrdím, že je to snadné. Je to podle mě ta nejtěžší věc v normálním životě (když pominu potápějící se lodě, koho zachránit dřív z auta pod vodou atd.). A někdy je každé rozhodnutí špatné.

0/0
31.1.2017 18:01
Foto

J44a48n28a 42M26a42j57o52v96á 4575402466563

K základům vzdělání patří, s tím souhlasím. Ovšem pro nás "bezvěrce" s hodnotou spíš historickou a jakýchsi obecných hodnot, které si ale dneska lidé přebírají různě a nepovažuji za šťastné za to kohokoliv soudit (ač mám často chuť vyhodit lexikony českého práva do vzduchu a vrátit se k desateru).

Argumentace Šalamounovým soudem je v řadě těchto případů, věřte mi, velmi nefér, ač ji rozumím vzhledem k letité a opravdu velmi náročné zkušenosti se sporem o děti vyrůstající v nevyhovujícím prostředí, což prostě nemusíte v době rozpadu vztahu jako rodič vědět - život se někdy všelijak zvrtne. Pak jen chcete dítě chránit, protože do sporu zasahuje poměrně neschopně stát, který vám v tom brání, ale nenese konečné důsledky - ty nese dítě a s ním vy.

Je známo z odborné literatury, že v takových případech "vítězí" až nepříjemně často eticky méně vyspělý rodič - ten se totiž neštítí využití téměř žádného přístupu a pokud je to matka, má na své straně stát už tak nějak od počátku (matky jako množina mají zas jiné potíže, ale o tom třeba jindy). Roztáčí se pak takřka neuvěřitelný kolotoč, který je jako z blbého filmu a navždy poznamená celou rodinu.

Ano, často pak sedíte a zvažujete, zda opustit onen symbolický kruh a nechat dítě jít do jednoznačné pasti. Jenže i když to nakonec uděláte, víte, že všechny další cesty už budou špatně. Je to velmi, velmi složité.

+1/0
31.1.2017 0:09
Foto

J54a46n74a 81M98a85j13o52v27á 4185262926203

Viléme, střídavá péče, kdy se dítě kilometry stěhuje, je, (zvláště ve školním věku) zvěrstvo.

Ale střídání v jednom bytě je v zásadě nemožné a je pro rodiče, kteří jsou morálně tak dokonalí, že by mohli být světci, jenže takové se zase nerozvádějí. V podstatě to není možné ani organizačně, stačí se nad tím reálně zamyslet.

0/0
30.1.2017 15:43

V21i83l19é17m 13B24a79r42á35k 4906947229426

Já to neprosazuji. Dávám to právě jako absurdní příklad.

0/0
30.1.2017 19:25
Foto

J87a51n15a 70M37a48j34o75v17á 4985532826453

Tak to jsem to špatně pochopila. Je pravda, že jsem na tuhle demagogii citlivá.

0/0
30.1.2017 20:31
Foto

J41a64n55a 27M40a12j49o15v30á 4725422886543

Jen tak k zamyšlení, kdybyste měl chuť a čas, jsem se to kdysi pokusila sepsat a představit si v té situaci sebe samu:

http://majova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=413074

Jinak - manželovy děti se u nás střídaly i obě žily, jedno se zřejmě už trvale usadilo u nás, druhé teď žije u matky. A otci nezbývá, než doufat, že to, co celou tu dobu nabízel vytvoří alespoň jakousi oporu. Kdyby toho nebylo, nebude mít žádnou. Opravdu to často není jednoduché.

0/0
31.1.2017 0:17
Foto

J26i66ř24í 28H54e79r69m65á97n60e47k 4556792772670

Já neberu žádnému otci snahu, aby byl s dítětem co nejdéle. V ideálním případě, aby se ho s sebou bral do práce.Každý snad pochopí, že to sice byl žert, asi ne nereálný, že?

Mně to zde připadá jako nějaká sekta a pan Hodina jako její guru a pár ostatních jako oddaní pobočníci.

Život je ale daleko mnohotvárnější než jsou tyto idealizované představy a "střídačce". Nejlepší střídačka totiž je, když matka ráno vede dítě do školy a otec ho odpoledne vyzvedává. A pokud by to bylo v minulosti a dítě by bylo vzrostlejší, uneslo džbán a nebálo by se, tak by šlo navečer tatínkovi pro pivo.

Ale takto idealizovaná minulost je pasé; lidé se prostě rozvádějí a rozcházejí. A pokud si někdo myslí, že model jednou za 14 dní, plus nějaké ty kroužky přes týden, tak ho rád seznámím se svojí dcerou (1992), matkou malého Olivera (2016).

Té se můžete poptat dosytosti a také jí předestřít své názory a návrhy. A uvidíme.

0/−1
30.1.2017 11:32
Foto

J44a14n84a 65M33a66j81o24v85á 4185602926723

No právě...ono je to tak, že už jste prostě na pochopení těchto věcí starý a Vaše realita prostě nemusí být realitou současných otců.

Z mého pohledu (matky, která vychovala děti sama), jste na dceru dost kašlal. Ale já naštěstí nejsem matka Vaší dcery a Vám to nastavení asi vyhovovalo. Tak budiž, měli jste ho.

Jiným prostě nevyhovuje. Vaše uspořádání není nadřazeno těm ostatním.

0/0
30.1.2017 15:46
Foto

J36i66ř78í 72H80e81r32m67á60n88e53k 4726232782430

Nezlobte se Jano, budu trochu příkrý. Ale mě zajímá, co si myslí moje dcera a ne, co si myslíte Vy.

Já mám s oběma bývalými ženami skvělé, nadstandardní vztahy a když vloni zemřela moje maminka, byly na pohřbu obě.

A objevil se i můj "syn nesyn" Matěj, který byl několik let Matěj Hermánek a všichni spolu jsme pak v přátelském kroužku uctívali památku maminky až do pozdního odpoledn

Takže, já se tomu teoretizování jen směju. Stačí mít dobré vztahy a vše jde samo i bez střídavky. Ta je jen takovou berličkou nebo záplatou na špatné vztahy.

0/−1
30.1.2017 21:16
Foto

J14a18n70a 59M33a81j70o26v87á 4755652866433

Vždyť já vám je neberu. Vaše nadstandardní vztahy.

A vy je neordinujte ostatním jako jedinou pravou cestu, nemají povinnost blahem omdlívat za vašich rad.

Dobré vztahy lze mít jen tehdy, když o to stojí obě strany. To se jednostranně prostě nedá vykouzlit.

A teď se nezlobte vy, ale za obsáhlejší komentář mi fakt nestojíte, jako všichni majitelé absolutních pravd.

0/0
30.1.2017 21:21
Foto

J52i38ř20í 93H85e96r39m40á80n73e73k 4976542102830

Já žádné absolutní pravdy neříkám. Já jen tvrdím, že všechny ty problémy jsou způsobeny snahou "pomstít" se druhému rodiči.

Že zájmy dítěte jdou naprosto stranou a hlavní prostě je, aby každý mohl "rovnoměrně" své dítě jako hračku užívat.

A to prostě jde proti zájmům dítěte, protože zákonitě si každý z rodičů prosazuje to své a to už se začínáme točit v kruhu. Protože, dokud si každý z rodičů bude stát na svém, nebude dítěti žádné pomoci.

Jedna strana tvrdí, že to neustálé měnění bydliště (chata není bydlištěm) je ku prospěchu dítěte a druhá strana tvrdí, že ke škodě.

A já říkám, že klidně může být i ku prospěchu, ale musí prostě mít nějaké parametry, které tu neustále probíráme.

A ne, že se řekne "střídavka je dobrá vždy". Vždy je dobré jen pivo a ani to neplatí 100%.

0/0
31.1.2017 5:09
Foto

A25l40e91š 19H87o48d19i77n46a 9100689898654

Rozvodová patologie a rodičovské vzory i "vzory" se přenášejí na děti, takže bych se vůbec nedivil, kdyby si tvoje dcera tento model otce coby víkendového strýčka vzala za svůj. Tatínka dítěte pak rádi u soudu zastoupíme. :-)

+1/−1
30.1.2017 23:50
Foto

J50i89ř96í 25H94e87r25m31á77n59e86k 4256492122320

To je dost demagogie, že? Velká část dnes rozvedených párů pochází ze standardních nerozvedených rodin.

Když se ženil syn, bylo trochu show s otci a partnery.

My s bejvalkou jsme to vyřešili elegantně, ale matka nevěsty si stavěla hlavu, že jako otec bude při svatbě fungovat její současný partner a ne otec nevěsty.

A přitom, my rozvedené rodičovské páry jsme všichni pocházeli z nerozvedených rodin.

Tak, kde je ta patologie?

+3/0
31.1.2017 5:23

V43i95l61é78m 81B85a11r57á82k 4556987949426

Střídavá péče Pokud nejde o jednu vesnici), kdy cestuje dítě je nesmysl. Ať se v bytě střídají rodiče. To se jim asi nechce.

+4/−2
29.1.2017 19:03
Foto

A59l72e92š 26H16o73d89i90n76a 9580129658834

Chápu, že jste v posledních letech řešil převážně vymáhání pohledávek, takže vám je tato oblast poněkud vzdálená. No, ještě že jsme vás nevzali k nám do firmy, kam jste se hlásil na jednu pozici. Psát o něčem bezdůvodně, že je to nesmysl, to byste si pode mnou dovolit nemohl.

0/−5
30.1.2017 0:29

K61a46r79l15a 92N48o45v85á43k50o48v89á 4184782485427

Není nad argumentum ad hominem, co ?

Pro vás žádné argumenty, které nepodporují váš názor, nejsou dost dobré. Neuznáváte argumenty renomovaných psychologů, dokonce ani samotné děti, které to zažily a nebyly ze "střídavky" nijak nadšené, vás nepřesvědčí. Takže nejlépe diskutujícího utřít, že kdybyste byl jeho šéf, tohle by si dovolit nemohl. Vaši podřízení to mají dobré, že nesmějí mít jiný názor, než vy. Zkrátka jste nejen partner snů, ale i šéf snů ;-D

+7/−1
30.1.2017 9:08
Foto

A23l68e94š 92H81o71d15i65n70a 9190759228414

Mí podřízení mohou mít své názory, ale musejí být schopni je odůvodnit. Chápu, že toho nejsou schopni lidé, kteří se pohybují v jiné oblasti a jen něco papouškují, chápu i to, že z důvodů vlastní předpojatosti plácají nesmysly i různé "kapacity". To ovšem neznamená, že s tím budu souhlasit.

+1/−1
30.1.2017 9:17
Foto

J66i47ř58í 23H96e34r64m76á77n61e59k 4596552252320

Paní Nováková, já slyšel, a to ze zcela spolehlivých a renomovaných úst, že nějaký pár si střídá dítě po dni.

Dítě (syn) je z toho dost na palici a myslím, že i dospělý by se tak choval.

Na to, aby se oba rodiče podělili o péči o dítě, jak to nejlépe jde, není nic špatného.

Mně ale celý ten projekt střídavky připadá velmi socialistický. Tehdy, často, i když ty projekty byly zcela nerealizovatelné, tak je "strana" protlačovala.

A dnes tu stranu nahradil pan Hodina, který je možná ještě autoritativnější.

0/−1
30.1.2017 11:39
Foto

J54a36n96a 93M50a57j62o89v17á 4725112896403

Děti mého muže hodnotí střídavku jako velmi dobré období, ačkoliv už se ani jedno nestřídá.

Tam se totiž zaměňuje příčina a následek. Dětem většinou nevadí střídavka, ale prostě ten rozchod rodičů, kde si některé ještě roky sní, že se k sobě rodiče vrátí. Lze to nalézt v celé řadě posudků opravdu ještě třeba i po pěti letech od rozchodu. Chtějí rodiče v jednom bytě a všechno ostatní je pro ně "horší". I tedy jiné druhy péče.

0/0
30.1.2017 15:48

V24i44l83é72m 33B54a76r13á89k 4766217539836

Nevím, z čeho jste nabyl dojmu, že bych byl ochoten se spojit s "vaší" firmou? Myslím, že se stačí podívat na její web, ani bych s vámi nemusel mluvit.

To že jste si založil spolek s honosně znějícím názvem Mezinárodní institut pro rodinu a dítě znamená asi tolik, že stačí 3 lidi a můžete tomu hned "předsedovat" a exhibovat na Wikipedii.

Názor i jeho zdůvodnění je cele, beze zbytku, obsaženo v těch třech větách. Jenom vám dělá problémy, přes svoji zaslepenost, pochopit text.

Napsal jsem: "Střídavá péče (pokud nejde o jednu vesnici), kdy cestuje dítě je nesmysl. Ať se v bytě střídají rodiče. To se jim asi nechce".

Pokud dítě může chodit do jedné školy, kroužků...udržovat vztah k jednomu okruhu kamarádů, tak ji jde tolerovat. Jestliže je co 14 dnů vytrženo ze svého prostředí a přemístěno do jiného, tak ve skutečnosti nemá žádný domov.

Absurdita střídavé péče "na dálku" plyne právě z toho, kdyby se měli střídat u dítěte (v bytě) jeho rodiče. Takže co 14 dnů by se přemístili mimo své známé a přátele (pokud budu brát školu jako práci, tak do jiného zaměstnání s jinými kolegy, nadřízenými, úkoly, postupy) do jiného prostředí (v obou bytech by asi nebyly stejné knihy, věci co máte rád.....?). Nemusím to rozvádět, každý inteligentní člověk si to dovede představit sám.

Jistě je vám známo rozhodnutí: „Střídavou výchovu je pak třeba chápat jako snahu o co nejúplnější naplnění práva dítěte na oba rodiče.“ (III. ÚS 650/14), i když vytržení jedné věty z odůvodnění nemusí postihovat problém, ale i rozhodnutí, kdy v konkrétním případě ÚS konstatoval, že střídavá péče není v zájmu dítěte.

Takže, pokud vám záleží na dítěti, tak se budete střídat u něj. V opačném případě je to proti jeho zájmu a jde o pokračování boje s partnerem jinými prostředky. Osobně, než něčemu takovému dítě vystavit (to říkám jako rozvedený otec), tak raději rezignuji. Na to bych ho měl moc rád. Je to jako ten soud krále Salamouna. Než dítě "rozpůlit", tak at si ho nechá. Naštěstí jsem nemusel řešit.

+5/−2
30.1.2017 11:39
Foto

J65i45ř16í 45H43e36r55m82á21n43e21k 4806702822130

Máte samozřejmě pravdu, ale pan Hodina je ve své víře neotřesitelný.

0/0
30.1.2017 11:50



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.