Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H74a43n18a 42B55o33r95o96v30s28k70á 1507147159520

Jojo, potvrzuji, že to jde, když se chce, máme dceru ve střídavé péči 7 let. Střídání nejprve po 14 dnech, když vyrostla, po 3 týdnech. Jasněže by bylo ideální, kdyby se páry jednou vzaly, zplodily děti a pak šťastně žily až do smrti ve svém DOMOVĚ, z něhož by se nikdo nemohl bez povolení ani hnout - kvůli STABILITĚ :-/ (děti by tedy mohly odejít před smrtí rodičů...). Ale ukažte mi někoho takového, kdo to svede...

+4/0
30.11.2015 23:07
Foto

V75á43c41l79a54v 42C32h21u82c64h69m93a 6925111628326

Střídavka vyžaduje jednu důležitou podmínku.... aby se bývalí partneři dokázali domluvit. Kolik procent rozvodů probíhá klidně, bez hádek, bez nevraživosti a naschválů?  Statistiky jsem žádné nezkoumal, ale tak nějak odhaduji, že jen malé procento bývalých partnerů tuto podmínku je schopno naplnit.

+2/−4
30.11.2015 17:03
Foto

A75l51e84š 33H83o14d87i51n43a 9640889598664

Střídavka žádnou tuto nesmyslnou podmínku nevyžaduje.

+3/−1
30.11.2015 19:29

O47n43d90ř45e14j 42K73u13t22n94a76r 1512312351769

Vy toho o střídavé péči (minimálně v praxi), asi moc nevíte, že...? (jestli tohle radíte rodičům na www.stridavka.cz, tak potěš koště...)

Samozřejmě, že to asi není v žádných podmínkách pro "odklepnutí" soudem, to nevím. My jsme u soudu byli dohoromady asi pět minut....Ale bez toho to, aby se oba rodiče mezi sebou bez problémů na VŠEM (a že toho při výchově dvou dětí není málo) domluvili, respektovali se a vycházeli spolu to NIKDY fungovat nebude. A pane, u nás o střídavé péči něco víme, to mi věřte...;-).

+3/−2
1.12.2015 7:24
Foto

A85l39e13š 95H66o95d93i98n28a 9810679708544

Máte pravdu v tom, že bez domluvy to bude fungovat špatně. Ale stejně špatně bude bez domluvy fungovat i výlučná péče jednoho rodiče se "stykem" druhého. Proto nesmí být dobrou domluvou podmiňováno to, aby dítěti zůstala péče obou rodičů. Pak by ji také mohl někdo svou nedomluvou snadno zhatit. Jestliže domluva nesmí být podmínkou, neznamená to ovšem, že by se na ní nemělo pracovat, naopak. Ale bez zpochybňování toho, že pečují oba.

+1/0
1.12.2015 15:33

O88n46d88ř53e71j 54K44u31t77n57a88r 1672882291629

Stručná reakce, protože je to složité a na dlouhé povídání...

Když jeden z rodičů, lhostejno který, bude proti SP, tak to prostě nikdy fungovat nebude. Nikdy. Respektive nikdy tak, aby to bylo výhodné pro děti. Protože jestli to dítě bude pendlovat mezi naštvanými rodiči, kteří se spolu nedokážou domluvit, tak je to pro něj daleko horší, než bydlet jen s jedním z nich. O tom jsem po 9 letech fungování střídavé péče přesvědčen.

+1/0
1.12.2015 15:56
Foto

A55l18e80š 61H77o20d65i14n61a 9910929708534

Zásadně s vámi nesouhlasím a případy dětí, kde se naštěstí podařilo zachovat péči obou rodičů i přes odpor jednoho z nich, svědčí o falešnosti vašeho tvrzení. Ono totiž v těchto případech by výlučná péče uzurpátorského rodiče byla mnohem tragičtější a končí často vznikem syndromu zavržení rodiče.

+1/−1
1.12.2015 16:00

O43n71d63ř45e71j 28K23u75t15n32a79r 1762902551179

Já se s Vámi nechci přít, jen mám vždycky z reakcí lidí(především tedy otců) okolo www.stridavka.cz pocit, že do toho do všeho jdete hrozně bojovně, hrozně egoisticky a s pohledem spíš na rodiče než na ty děti...Že v podstatě vedete válku proti systému, proti Vašim bývalým partnerkám a v konečném důsledku i proti dětem....Ale mohu se samozřejmě mýlit, je to jen můj dojem z některých diskuzí (vlastně i z této). Btw, Vy máte osobní zkušenost s SP? Ale omlouvám se, já už asi s tou diskuzí tady končím, tady je opravdu málo místa.... Jestli chcete někdy nějaké opravdové zkušenosti, tak jsem tady: kutnar@agrotex.cz.

+2/0
1.12.2015 16:27
Foto

A80l24e38š 77H75o41d53i20n10a 9150929438334

Nemýlíte se, pokud jde o válku proti systému, jenž připravuje děti o jednoho rodiče, mimo jiné i kladením takovýchto nesmyslných podmínek pro zachování něčeho tak normálního, jako je péče obou rodičů. Když rodiče žijí spolu a hádají se, také jim nikdo kvůli tomu děti nebere (pokud zrovna nežijete v Norsku).

+1/0
1.12.2015 16:31
Foto

A42l37e60š 78H82o90d86i16n93a 9520949698164

P.S. Vaše zkušenosti určitě mohou být užitečné pro ty rodiče, kteří se i po rozchodu dokáží dobře domluvit. My se ovšem snažíme hájit ústavní právo dětí na rodičovskou péči ve všech případech.

+1/0
1.12.2015 16:36
Foto

J86a49n84a 10M84a86j64o57v32á 4465632256933

Ondřeji, na vlastní kůži máme vyzkoušenou střídavku s JEDNÍM si bojkotujícím rodičem a jde to. Jen se nesmí ten, který děti podporuje nikdy (no, úplně nikdy to vydržet nejde) nechat vyprovokovat k reakci. Je třeba mít neustále na paměti cíl - a pokud je jím dobrý život pro děti, dá se toto použít jako "střelka", která pomůže neřešit zášť dospělých. Pak to taky znamená postarat se o ty potřeby dětí na kterých se naštvaný expartner nechce domluvit, nebo prostě o všechny potřeby  neustále hledat řešení.

Lze to zládnout v zásadě tehdy, když to vnímáte jako opravdu dobré pro děti. Ty si tak můžou "osahat" prostředí u obou rodičů a vybrat si životní styl, který jim lépe vyhovuje.

+1/0
1.12.2015 17:18

O22n89d60ř62e40j 78K84u89t43n76a70r 1102932101679

Po 3 měsících je hodnocení trochu předčasné, to jako kdybyste se chtěli po tříměsíční známosti brát, protože ten druhý je přece tak úžasný...

My máme střídavou péči asi 8 nebo 9 let, ani už nevím, dětem bude skoro dvacet, takže už to zdaleka není všechno tak pravidelné, jako kdysi. Ale děti bydlely od začátku pořád ve stejném domě a my jsme se stali střídavými rodiči, týden ve svém bytě, týden s dětmi v domě... Nás se zeptejte na zkušenosti :-). Že bych napsal knihu? ;-)

+7/0
30.11.2015 16:47

V11e86n70d42u17l69a 53S13z35l98a30u15e77r74o19v89á 7962636877788

Napište pro začátek blog:-)

0/0
22.12.2015 2:58

P95a54v40e21l 26K84o26l53í72n 3237986901864

Já mám v podstatě totožnou vlastní zkušenost. Žijeme stále ještě v jednom bytě a u dětí se střídáme (určitě to není na stálo). Na podstatném se dohodnout dokážeme, občas to zaskřípá. Děti vše zvládají bezvadně (jsou menší) a můj názor je ten, že po několika letech hádek a napjaté atmosféry teď zažívají pohodu s každým z nás. To je odpověď i na názor na "zachování rodiny" za každou cenu - protože to je nesmysl.

+1/0
30.11.2015 10:25

J95a56n45a 75K30o17z34á67k86o35v62á 19V72o16l24r33á85b73o46v15á 9303704555551

Jak článek, tak diskuze mně otevřely oči. NIKDE není ani jeden případ, rozhovor, zkušenost "střídavkového" dítěte. Ať již malého, pubertálního, či již vyspělého. Každý to hodnotí jen ze svého úhlu pohledu, ale citům a pocitům těch, kterých se to týká bytostně, tu není věnován ani centimetr čtvereční. Proč střídavkové děti neplesají radostí nad touto možností? Proč nám neřeknou, jak to vnímají ony? Nerozumím tomu.

+4/−3
29.11.2015 8:54

M59i25l31a53n 10Š40ť21a10s39t28n81ý 8288732245757

Třeba se na blog.idnes vůbec nevyskytují. :-)

0/0
29.11.2015 9:29
Foto

J55a63n20a 19M28a77j11o53v78á 4115292856493

Proč dělat z dětí opičky?  Vyjadřují se snad k péči v médiích děti, které jsou po rozchodu rodičů "normálně"  u matky?

+2/0
29.11.2015 15:32
Foto

J62a84n 65A34n10d89r25l15e 1857806667564

Pane Hodino, minusujete moje příspěvky, ale argumentu proti jsem se nedockal. Vy bojujete za prava OTCU na polovinu casu svých deti, na presnou polovinu vlivu na jejich vychovu apod. Ja si myslim, ze tohle pravo otcu ovšem mnohdy koliduje s pravy DETI na rozumnou vychovu, klidny domov, obecne detstvi bez stresu atd. Pro mne jsou prava deti prednejsi nez prava dospelych.

+4/−4
28.11.2015 10:52
Foto

N24i62k79o54l 33S95y58r71o96v90á51t19k61o37v76á 5575717519519

Snad si nemyslíte, že kromě mínusu dostanete od pana Hodiny nebo jeho fans dostanete nějakou kloudnou odpověď ;-)

+2/−1
1.12.2015 0:22
Foto

J79a53n 71A46n53d61r56l27e 1837976707684

Zadny podobny rozhovor anebo zkušenost konkretni rodiny nezmeni muj názor, ze stridava pece je model vhodny pro naprosto specifickou a marginalni část rozvadejicich se manzelstvi s dětmi. Podle mne by mela byt alternativou, ale rozhodne ne prioritnim zpusobem pece o deti po rozvodu. Vychazim jak z osobních zkusenosti, tak ze zkusenosti z mého okoli. Jestli něco dite po rozvodu, coz je samo o sobe naproste rozkolisani jeho dosavadních jistot, opravdu potřebuje, tak je to zazemi JEDNOHO stabilního a neztratitelneho domova. Jsem o tom presvedcen a moje dnes dospele deti mají pokud vim naprosto stejny názor.

+5/−4
28.11.2015 3:05

I81r53e62n14a 24K31r97o54u15p70o24v52á 4700433557722

Tedy takovou ukázku pozitivních, politicky korektních žvástů jsem už dlouho nečetla. Kdyby mi to celé neznělo tak pokrytecky a falešně, patrně bych se podivovala, proč se tak skvělí lidé, morálně na výši, jejihž názory a zásady jsou v takovém souladu a navíc jsou milující a zodpovědní rodiče, vůbec rozcházeli (a rozbili dětem rodinu).

+12/−4
27.11.2015 21:29

I72r22e67n43a 44K38r86o12u51p25o35v91á 4760773747722

Omlouvám se, první příspěvek mi po odeslání zmizel, tak jsem ho napsala znovu a zobrazili se oba.

+1/0
27.11.2015 21:37

I36r31e68n65a 98K32r61o35u72p95o46v19á 4390293757192

Tedy takovou ukázku pozitivních, politicky korektních žvástů jsem už dlouho nečetla. Kdyby celý ten rozhovor nezněl tak pokrytecky a falešně, patrně bych se podivovala, proč se dva lidé jejihž názory a zásady jsou v takovém souladu a jsou tak zodpovědní a milující rodiče, vůbec rozešli.

+1/−1
27.11.2015 21:25

J70a40r37o34s52l65a59v 61T98a94c15h77o36v94s51k25y 2492740884730

Proc se vubec rozvadeli ? Na tom nejdulezitejsim se dohodnou. Stacilo jen oddelit loznice.

+2/−1
27.11.2015 9:06

M49i59l42a69n 47Š91ť76a71s32t49n26ý 8868932335137

Partneři se zpravidla nerozvádějí jenom kvůli tomu, že už spolu nechtějí mít sex. :-)

+1/0
27.11.2015 11:21

M41i98l95a25n 10Š48ť70a62s39t66n28ý 8208232875137

Vše se podle mne odvíjí od toho, jak funguje vztah mezi rozvedenými rodiči. Pokud se dokáží rozumně domluvit a nesnaží se uzurpovat si lásku dětí jen pro sebe, je střídavá péče asi tím nejlepším řešením. Naopak se ale může stát pro děti peklem, když se expartneři nenávidí k smrti a do svých sporů zatahují i děti.

+5/0
25.11.2015 13:13
Foto

J35a44n25a 19M14a21j96o66v86á 4605872876383

Nemusí. I tohle je jedno z klišé. Domnívám se ale, že podmínkou nutnou je, že alespoň jeden z rodičů musí neútočit (někdo ta děcka prostě musí vychovávat kvůli nim samotným) a u školních dětí jedno teritorium. Ostatní zvládnout jde.

0/0
25.11.2015 21:13

M59i78l28a83n 13Š90ť19a26s52t59n88ý 8348782965127

Jaké klišé ? Vždyť vy sama potvrzujete, že aspoň jeden z rodičů musí neútočit. To znamená, že útočí-li na sebe oba, platí, co jsem napsal. :-)

0/0
27.11.2015 11:18
Foto

J12a28n81a 62M82a29j23o80v70á 4835282916443

To, že jeden neútočí neznamená, že se rozumně domlouvají. Jen prostě jeden hodně upozadí sebe v zájmu dítěte. Dohoda znamená, že oba najdou cestu. To, co tvrdím znamená, že i v případě nedohody jeden kompenzuje tu nedohodu svými ústupky. 

Nevnímám to stejně.

0/0
27.11.2015 23:50

M41i19l63a21n 59Š41ť13a60s48t44n17ý 8328782855827

Tak tedy polopaticky. Vy mi tady pořád vnucujete situaci, kdy jeden z rodičů je schopen z různých důvodů domluvy. Já jsem ve svém příspěvku netvrdil nic jiného, než pro dítě je peklo, když se  o b a  expartneři nenávidí k smrti a do svých sporů zatahují děti. Nepsal jsem nic o tom, že jeden z nich je schopen ústupku. :-/

0/0
29.11.2015 9:27
Foto

J84a36n83a 35M23a94j63o67v78á 4345142196453

Pokud se ve vztahu sejde dvojice tak konfliktní,  pak dětem nepomůže žádná forma péče,  vždycky bude žít s konfliktním rodičem. 

Jenže takových párů už ze samé podstaty moc není.

+2/0
29.11.2015 15:35
Foto

A96l57e98š 83H98o73d83i42n94a 9770739478934

Je potřeba pojmenovat věci pravými jmény. Každý, kdo bojuje proti střídavé péči, bojuje proti tomu, aby o dítě pečovali oba rodiče - chce tedy jednoho rodiče odstavit z výchovy dítěte.

+7/−13
24.11.2015 23:15
Foto

J51i63ř83í 74H40e13r42m40á95n44e10k 4916772482770

To je prostě dogma, nic jiného. Dogma, které nemá žádné opodstatnění.

Střídavka je jednou z možností, ale v naprosté většině případů ne tou nejlepší.

+13/−5
24.11.2015 23:23
Foto

A51l83e85š 54H31o66d62i89n45a 9320329148114

Ty patříš mezi ty, kdo se sami (v tvém případě dokonce dobrovolně) odstavili z výchovy svých dětí a dlouhodobě se snažíš tento "model" doporučovat i ostatním.

+4/−4
24.11.2015 23:36
Foto

J49i88ř57í 19H87e29r52m98á82n14e93k 4106752152110

Takže, ten, kdo je třeba služeb někdy v cizině se "odstavil" od vychovy detí?

Žvásty.

+1/−4
25.11.2015 9:12
Foto

A23l98e90š 30H35o16d90i20n91a 9280259368874

Samozřejmě, že ano, pokud je tam většinu času.

+3/−2
25.11.2015 9:20
Foto

J73a48n 51A18n98d40r89l17e 1867896147584

cas není to hlavni

+2/−3
28.11.2015 3:08

P94e77t67r 79U91h54e54r 1616616763455

Dneska souhlas R^

0/0
30.11.2015 11:52
Foto

J40a12n 78A93n58d77r64l89e 1717926647354

ne, nemate pravdu, jsem proti stridave peci a presto jsem se pece o deti nezrekl, nebyl jsem odstaven a vůbec... proc si proboha myslite, ze jen ta vase pravda je univerzalni pro všechny?!

+9/−3
28.11.2015 3:07
Foto

I44v61a85n11a 44D25i92a35n18o86v71á 8398380329403

R^

+1/−2
30.11.2015 0:41

T10o73m69á73š 36J95a12d21l15o29v46s40k38ý 5317983425648

Lidská práv jsou univerzální pro všechny, a stejně tak příroda zařídila pokračování rodu tak, že dítě potřebuje otce i matku. Pokud by se evolučně osvědčilo, že dítěti stačí jeden rodič, už bychom byli hermafrodité nebo bychom žili jako v polském filmu Sexmise.

+2/0
30.11.2015 12:47

J40a52n 32R27á16ž 1529193464670

A proč by nemohl vykonávat funkci otce nový partner matky? Proč by měl údajně biologický otec zasahovat do vztahu dítě nový partner?  Proč si musí údajně biologický otec honit rgo a nedopřát dítěti klidný a nerušený vývoj vv nové rodině?

Jak už byl řečeno: Stridavka může být jednou z alternativ, ale rozhodně ne automatickou, čili většinově nařizovanou soudem a to velmi často i proti názoru psychologa.

0/−3
30.11.2015 14:56

M50i36c53h39a49l 65Š35m47e64r25e11k 8286378384427

Každý, tedy i každé dítě, má dva rodiče, matku a otce. Pojmy jako "nový otec" či "nová matka"  jsou naprosto nemístná a nevhodná. Tedy zcela jistě, pokud o dítě mají oba biologičtí rodičové zájem.

Nový partner matky (partnerka otce) nikdy plnohodnotně nezastane roli skutečného rodiče.

+1/0
30.11.2015 15:37
Foto

V50á79c81l97a83v 64C14h19u54c16h97m84a 6105231938316

Zplodit dítě dokáže každej vůl, ale být mu otcem není to samé, jako jej zplodit. 

A co se zájmu týče, podstatné nejsou zájmy rodičů, ale zájmy dítěte.

+2/−1
30.11.2015 17:14

M60i37c67h54a74l 66Š74m78e79r14e90k 8666828404457

Mýlíte se!!!

Vůl nedokáže zplodit žádného potomka!

A mýlíte se nejen v tomto!

+1/0
1.12.2015 11:06

M13i23c89h75a35l 69Š21m62e13r46e27k 8986338514797

A k té vaší 2. části:

SP by měla být většinovým řešením v případě rozvodu/rozchodu rodičů. Určitě by to mělo pozitivní důsledky na děti takto vychovávané i na celou společnost.

Ideálně, kdyby to ani nerozhodovaly soudy. K soudům by se měly dostat jen ty extrémní případy, ale pokud neexistuje žádný relevantní důvod (a důkaz), který by jednoho (či oba) rodiče diskvalifikoval z péče, měla by být SP!

Vždyť u rodičů, kteří jsou spolu, při narození dítěte, nikdo nezkoumá ty rodiče, jejich zázemí, nezkoumá je psycholog. Proč by toto mělo být automaticky vyžadováno, pokud se rodiče rozchází/rozvádí? Je to nesmysl!

+1/0
30.11.2015 15:44

H35a34n69a 93P50r90o68c82h66á82z14k12o28v78á 9728473352233

Presne tak, znam spoustu paru ktere se rozesly a o deti se staraji stale v ruznych variantach oba (a uprimne receno mnohdy otec vice nez za doby manzelstvi). Nevim proc by pri absenci stridave pece melo dite prichazet o jednoho z rodicu. To je jen takova mantra pana Hodiny. Vubec nepripousti individualni odchylky. Znam i variantu kdy se oba rodice na stridavce domluvili, ale proste to "nevyhovovalo" tomu diteti. Ne proto ze by nechtelo mamu nebo tatu, ale proste mu ten rezim nesedel.

0/0
30.11.2015 14:55
Foto

V70á93c71l19a46v 67C60h48u73c64h18m57a 6675511378986

Protože je přesně ten typ rodiče, který nesplňuje základní pravidlo střídavky. Ale o to víc bude kecat o svých právech.

+1/−2
30.11.2015 17:10
Foto

J78i66ř95í 88H88e53r43m39á32n91e31k 4676912822390

Článek se mi neotvírá, nevím proč. Zrovna včera u nás byla kamarádka manželky (37), která se chce konečně usadit  mít nějaké to robě.

Narazila si chasníka s 4,5 letým chlapečkem ve střídavé péči a její závěr byl velmi negativní.

Prostě to střídání bydlišť po týdnu je pro dítě velmi stresující a přivodí mu ho pouze sadista nebo sobec, který se s matkou dítěte neumí dohodnout na rozumnějším řešení.

+7/−4
24.11.2015 22:19
Foto

J97a91n84a 61M56a18j25o86v12á 4425112276143

Esli není sobec ta kamarádka, které se dítko do plánů hoditi nemusí, co si budeme povídat.

+7/0
24.11.2015 22:37

BLOGER ROKU 2016

Petice

Hlasujte, kdo má být blogerem roku, a vyhrajte!



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.