Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V53a41l43e17n52t20i83n 37P15a90p54a93z80i43a70n 6516454831121

Toto je starodávný princip uvedený v Bibli: Za svedení nezasnoubené panny byl svůdce povinen se s ní oženit a zaplatit mohár, ledaže by otec svedené se svatbou nesouhlasil, pak svůdce zaplatil pouze mohár.

0/−2
27.5.2015 8:59

J74o59s42e86f 74S57t19e42h93l75í73k 7898885389114

Zavrhovat něco, protože je to cizí, je samozřejmě špatně. Automaticky něco přijímat, protože je to cizí, je ovšem úplná koko...nina. Stejně jako autor. Ano, MOŽNÁ zrovna v tomhle případě si ten chlapík přišel k pravidelnému sexu a děti vyrůstají v úplné a dobré rodiny, jen nechápou, proč se maminka neumí radovat. A MOŽNÁ taky chlapíka chuť na malé holčičky nepřešla a jeho dcery čeká brzy to samé....možná i od budoucích bratrů, kteří to uvidí u tatíka.  Po přečtení dalších článků je ovšem jasné, že autor je buď placený pisálek, provokáter, nebo bezmozek.

+1/0
26.5.2015 10:28
Foto

N18i86k75o70l 94S76y95r74o26v53á88t51k16o19v54á 5655447739109

Autor níže opakovaně konstatuje že v diskuzi se vyskytuje žumpa. Nelze než podotknout "svůj k svému autore" nebo "jaký článek, taková diskuze". Oproti vám jsou diskutéři ještě velice mírní. Každý není fanatik, jako vy ;-)

+1/0
26.5.2015 0:58

J37a75n 65P66r85o97v19a26z18n63í24k 6118254910721

Do dneška jsem vás měl za aktivistu. Ode dneška jste pro mě normální magor.

+4/0
25.5.2015 17:04

J55a93n 79K50o16v15á10ř 8434871969327

Vy byste měl navštívit psychiatra. A s vámi ostatní podobně postižení, kteří by nám chtěli dopřát více zkušeností s islámem.

+1/0
25.5.2015 15:31

J50a98n 87B38u40r98i89a61n 2623449514110

Po jistém váhání nakonec s autorem článku souhlasím. Co my víme o afghánské kultuře a prostředí?

90 % Čechů pravděpodobně odsoudí misionáře, kteří obrátili na křesťanství a vštěpili evropdské hodnoty domorodcům kdesi v pralese. Přece jim nesmíme vnucovat naši kulturu. Vždyť jsme je tim zničili.

Fajn, ale ti samí Češi chtějí naši kulturu nutit znásilněné Afghánce. Nenapadlo vás, že ta holka může být vlastně šťastná a spokojená?

Pro středoevropanku zřejmě nepochopitelné, že?

+1/−3
25.5.2015 8:35

K77r60i78s68t42i59n25a 37B96l78ü60m25e73l24o38v67á 2984937868680

Znásilnná žena není a nebude šťastná nikde na světě... vůbec netušíte, o čem hovoříte.

+4/0
25.5.2015 13:19

P43e44t97r 31P86á76l63k34a 6493626560312

rozhodně nechci bagatelizovat utrpení znásilněných žen, ale myslím, že byste neměla mluvit za všechny ženy na celém širém světě.

Mimochodem, dané téma není neznámé ani v naší středoevropské kultuře - četla jste Vančurovu Marketu Lazarovou?

0/−1
25.5.2015 13:29

G54a25b28r71i47e71l49a 27I59v10a53n89c83o 1244238129419

V té Marketě jsem to vždy vnímala jako obdobu stockholmského syndromu. Jistě, že tyto věci můžete přijmout, srovnat se s nimi, cítit po čase  k lidem, kteří vám vlastně ubližují, sympatie, potažmo náklonnost, ale otázka dle mého zní - fakt je to dobře?

+1/0
25.5.2015 16:04

J89a66n 74B75u17r65i79a39n 2903919784350

Myslíte? Jste žena, ale obávám se, že na to nahlížíte pouze ze svého pohledu středoevropanky 21. století. A jak zde připomíná p. Pálka, ženy se na znásilnění mohou v jiných sociálních a kulturní situacích dívat jinak.

V Afghánistánu jsou manželství dohodnuta rodiči, něco jako romantická láska je spíše nežádoucí. Stává se, že žena svého muže vidí až krátce před svatbou či přímo až na ní. Není takováto nevěsta náhodou také svým mužem vlasntě znásilněna? Ale je to tam dosud běžné, tak o tom takto vlastně neuvažuje.

Myslím, že pro místní ženy je hlavní, jak se manžel dokáže postarat o ně a o děti. Romantika tam nikoho moc nezajímá. Stejně tomu bylo i u nás. A ne tak nedávno. I mé babičce, která se vdávala někdy ve třicátých letech, byl manžel představen krátce před svatbou - měly být žně, tak jaképak štráchy s tím. A ona říkala, že důvěřovala svým rodičům, kteří by pro ni špatného ženicha nevybrali.

A kupodivu jim to manželství spokojeně fungovalo až do smrti.

0/0
25.5.2015 14:02

M75i74l49o56š 15F98i54a52l89a 2940591757362

Možná by nebylo tak špatný, kdyby se něco podobného stalo Vaší dceři. Bylo by zajímavé sledovat Váš názorový vývoj, až byste ji musel doprovázet k oltáři někde v mešitě a tam ji předat nějakému Adullahovi a jeho bratrům a bratrancům do života. 

Určitě byste byl rád, že Vaše vnoučata žijí v úplné rodině?

+2/0
24.5.2015 22:30

J68e89t54v23a16r72t 73M31a43n81u87k79j24a87n 1446886802554

Pane kolego, než jsem si přečetl váš článek, myslel jsem, že tak nadávají jen mě:)

+1/−1
24.5.2015 19:57

J92o23s51e84f 59P95o83t84r 6680701217459

Podle psychologů patří mezi asociály asi 10% lidí - nesnášenliví, hádaví, opilci, nemakčenkovéí... Pouze 10%, ovšem rozvodů je na 50%. Z to jasně vyplývá, že 40% rozvodů jsou bez hlubší příčiny, jen nezvládnutím temných pudových proudů podvědomí.

Nakonec stejně se těch 40% rozvedených znovu mezi sebou potkávají, nutně na stejné úrovni jako jejich původní partneři, takže z bláta do louže, jen zničí životy sobě, dětem, příbuzným

+2/0
24.5.2015 14:44

J40e90t47v17a26r20t 65M32a27n27u56k90j92a86n 1686426272634

Jsou i jiné důvody.

0/0
24.5.2015 19:02

J65o71s44e12f 45P33o50t18r 6930701387479

Máte naprostou pravdu. Karma!

0/−1
24.5.2015 14:36
Foto

A11l62e85š 13H90o49d72i96n77a 9770659628384

Názorů k věci pomálu aneb žumpa zvaná diskuse:

+2/−3
24.5.2015 0:46

P45a31v58e97l 89K62u65r30f13ü98r75s43t 3938663955979

oponující názory jsou žumpa? proč tedy otevíráte diskuzi?

+3/0
24.5.2015 9:50
Foto

A31l48e37š 84H26o63d70i87n12a 9460959458484

Mám na mysli ty oponující názory, které "oponují" nikoliv argumenty, ale pouhým odsudkem nebo nadávkami.

0/−3
24.5.2015 10:52

K84a98r18e16l 65Ž23a74l52č28í41k 8142177433

Co na to říct? Jste blbec.

+4/0
24.5.2015 0:42

P11a85v52e18l 33K52u73r74f38ü50r80s45t 3738743435559

A ještě pohled do minulosti.. před revolucí si náš režim nemohl dovolit rozvrácená manželství, přeci jen by to poškodilo jeho PR. A proto mnoho žen žilo v útlaku, s manželi násilníky nebo opilci, musely snážet bití nebo jiné ponižování a mnohdy docházelo k ohrožování jejich vlastních dětí, které byly, doufejme, počaty z lásky. Harmonické soužití, když vás stát nechce nechat rozvést - protože rodina je základ státu, že? Jen abych Vás uklidnil, jsem za Vaší myšlenkou střídavé péče, pokud je to v zájmu dítěte, a psychycký stav rodičů to dovolí. Tedy, pokud nepřenáší své spory na děti..

+2/0
23.5.2015 23:37
Foto

A60l92e26š 27H44o14d89i69n76a 9800909538794

Možná, že dříve ženy někdy musely žít i s násilníky. Dnes jsme se dostali do opačného extrému. Nebo je u nás snad v případě každého druhého manželství, které se rozvádí, muž násilníkem? (Věřím, že feministky na to dokonce dokáží odpovědět kladně.)

+1/−3
24.5.2015 0:38

P89a43v29e50l 24K77u27r78f77ü93r31s69t 3198443285729

bavím se o době před revolucí, abych mohl alespoň trochu přirovnat, jak na tom jsou ženy, které ať chtějí nebo nechtějí, musí žít v manželství, i když to není harmonie.. v dnešní době je jistě dost rozvodů z lehkovážnosti, ovšem neviděl bych to tak, že jde o extrém nebo že za tím vždy stojí ženy.. v mém okolí je 100% rozvodů protože je chlap: opilec, hrubián, gambler nebo si jednoduše chlap našel jinou ženskou..

+1/0
24.5.2015 9:47
Foto

A42l90e79š 29H90o34d24i86n72a 9390209268744

Možná by bylo zajímavé zjistit, kolikrát byl chlap opilec, hrubián nebo gambler už v době, kdy se brali. A v tu chvíli jí to nevadilo. Pak najednou ano a začala se tím ohánět. Aneb kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.

0/0
24.5.2015 10:55

P37a41v97e93l 84K94u30r39f31ü94r56s64t 3768653705569

tak ono by se nakonec mohlo také říct, že pokud ten chlap takový nebyl před sňatkem, tak se z něj opilec, hrubián a gambler stal kvůli manželce;-)

0/0
24.5.2015 11:02
Foto

A17l10e84š 27H36o85d11i71n61a 9540759568564

A v některých případech by to i byla pravda, kdy před hádavou ženou začal utíkat do hospody. :-) Na rozdíl od ní ovšem ne z manželství... Našli bychom určitě hodně různých životních situací. Ale co říká manželský slib? "S tebou ponesu všechno dobré i zlé (!) až do smrti."

+1/−2
24.5.2015 11:12

P21a13v61e51l 50K46u94r37f84ü24r23s88t 3508473435249

já bych to viděl tak, že sňatkem dívky s násilníkem bylo kompletně uzavřeno její ponížení na doživotí.. sice jste do článku chytře zakomponoval kontroverzní téma potratů, nicméně, jak můžeme dnes, z dálky a klidu západní civilizace vědět, zda by ji potrat neumožnil nový začátek, resp. zda-li nemožnost potratu nestojí za jejím celoživotním uvězněním? Pochopitelně jsem proti zabíjení dětí, umím si ovšem představit, jaký může mít matka v hmotné nouzi vztach k dítěti, které bylo počatu násilně..

+2/0
23.5.2015 23:29
Foto

Š51t34ě62p67á79n71k53a 92B88e88r36g69e46r48o18v48á 8733281270430

Tak nevím, co je větší hnus. Jestli to znásilnění nebo váš článek 8-o

+13/0
23.5.2015 18:19

P14e23t40r 70P43á70l91k86a 6953766880522

připadá mi divné, že nevíte. Já mám celkem jasno a znásilnění mi přijde jako mnohem větší hnus než nějaký článek.

0/0
25.5.2015 13:32
Foto

V85l30a36d91i17m76í83r 66K20r71o62u23p76a 8587888751752

Bóže bóže...8-o

+1/0
26.5.2015 15:51

K48r70i32s14t38i11n20a 63B29l95ü86m84e57l25o10v46á 2504487198560

Wow... děkuji vám, pane Hodino, za tento článek. Krásně jste demonstroval, že jste právě dopadl na úplné dno hluboké morální studny. :-/

+6/0
23.5.2015 14:14

P11e71t89r 60M17a70t51ě98j63ů 5218541935261

Všichni,co tu odsuzujete tento článek a autora tohoto článku,máte rozhled jen od své hlavy k monitoru.Nemáte tušení o afgánské realitě.Tam člověk za den zažije víc než v Česku třeba za celý život

+2/−7
23.5.2015 9:40
Foto

P47e35t53r 84P23a83j20e71r 9729206882

Pane, s vámi je něco těžce v nepořádku.

+15/0
22.5.2015 22:10

T97e18r93e71z25a 72H37a48j41k74o14v58a 5197252424850

"Pro afghánskou společnost jde totiž spíše o určitý nátlak, aby lidé vstoupili do manželství, pokud spolu měli sexuální kontakt. Svatbou by se oba z vězení dostali."

Ja kdyz ctu ty vase vety....to vase "chytarctvi", vy musite zeny nenavidet.

+13/−1
22.5.2015 19:40

D12a55n52i73e11l 69U47r32b71á24n32e65k 6387468839898

Ano, přesně to mě také napadlo.

+1/−1
24.5.2015 11:55

O81n90d51ř22e97j 35V35e36s71e22l29ý 7219877261379

To je samozřejmě správný pohled. Těžko hodnotit z pohodlí sociální Evropy, kde svobodně matky jejich děti hlady takřka neumírají. Arogantně posuzovat chování lidí na druhé straně planety je typické pro bohatého bílého člověka. 

Na druhou stranu je tato naprosto odlišná kultura důvodem, proč je masivní přistěhovalectví nesmysl. A to je opět arogance sluníčkáŕů, kteří neřeší, co lidě vychování v jiném systému adi budou v Evropě dělat????

+1/0
22.5.2015 13:21
Foto

A51l36e81š 63H29o97d19i28n60a 9850329568924

Děkuji za věcný příspěvek. Jinak zde můžeme vidět povětšinou typickou diskusní žumpu:

+1/−6
22.5.2015 16:04

T16e98r11e57z84a 32H67a66j12k44o60v75a 5297792614810

Kultura to rozhodne neni.

0/−2
22.5.2015 19:53

M58i58c15h43a72l 95Š83e73b27e84s80t62a 6395647890502

žblept roku? ;-D

+5/−1
22.5.2015 12:44

T42e29r36e70z64a 43H88o30l58á 4344163753167

Gratuluji, tohle se rozhodně vešlo do pěti největších morálních ZVRATKŮ, které jsem kdy četla.

+25/0
22.5.2015 11:13

T43e49r46e36z69a 12H79a87j82k96o32v34a 5837712144680

R^R^R^R^R^

+2/0
22.5.2015 19:53

A38r11t22u92r 28N55o91v19a95k 6472687373563

Proboha tací lidé jako autor žijí mezi námi? Začínám se fakt bátRv

+7/0
22.5.2015 10:36
Foto

K18a65r29e76l 40B76o48h53á91č36e84k 1111667456954

No...tak na tohle potřebuje člověk hodně pokřivené vidění, aby v tom viděl ... zájem dítěte a kultivovanou společnost mající na mysli především zájem dítěte...

Jo...a té znásilněné ženy je mi skutečně líto, a není v tom nic povýšeného ...

+18/0
22.5.2015 7:30

M12a85r91t39i29n 91P57r22á23š56e59k 8505401490873

Když někdo dlouho bojuje z blbostí,  nakonec taky zblbne. A zdá se že se to právě panu Hodinovi stalo. Se svým bojem proti hydře rozvodové justice odvedl spoustu práce ale.... bohužel, k neprospěchu všech tátů, kteří své bitvy o děti ještě bojují... svu dosavadní práci pohřbil tím že kompletně och..el.;-(

+4/0
21.5.2015 19:48
Foto

K11r74i33s79t26ý76n55a 93V16a33ň59k76o11v26á 3217350825593

Chlape, pro tebe je vykání škoda. Ty jsi duševní mrzák. Chtěla bych tě vidět, jak tohle odkýveš, kdyby se tak stalo tvé dceři. Je mi z tebe na zvracení.

+30/0
21.5.2015 16:53

T89e32r14e18z48a 45H98a95j52k71o26v88a 5467972654900

Do techto konstelaci bych nikdy nemichala dceru. 

Mozna by Hodina s nejakym Asadulahem souhlasil....nejlepe aplikovat primo na autora.

+1/−1
22.5.2015 19:57

P61e60t31r 49H67á50l18a 6794686795526

Klasický přístup.

1) Vytvoř problém - tvrď, že potrat je vražda tak dlouho, až tomu nějací chudáci uvěří a budou si nechávat dítě zplozené při znásilnění.

2) Omezuj svobodu a tvrď že tím řešíš ten problém, cos vytvořil - donuť znásilněnou založit rodinu s násilníkem.

Nechápu, proč má dítě zplozené při znásilnění právě tímto konkrétním mužem větší právo na život než dítě zplozené kýmkoli jiným. Potenciálních lidí, kteří by se mohli narodit, ale nenarodili, je jenom při současné populaci zhruba 10^20 (3,5 mld. mužů na 3,5 mld. žen a zhruba 10 dětí na ženu), je jasné, že efektivně se může narodit jen malá hrstka z nich - řádově desetina miliardtiny. Tím, že by se nenarodilo toto konkrétní dítě, by byla dána příležitost jinému.

+12/−1
21.5.2015 15:41
Foto

K90r40i11s86t73ý10n60a 17V44a79ň61k39o34v83á 3737140385143

Souhlasím. Společnost potřebuje psychicky zdeptané lidi z rodin, kde byla matka donucena nejen si otce vzít, ale dokonce s ním spát a počít dítě. VVVRvRvRv

+4/0
21.5.2015 16:54
Foto

V68l34a92d84i49m65í88r 84K24r19o81u52p45a 8377958531672

Vy jste fakt divnej... takovej snad až nemocnej...8-o

+22/0
21.5.2015 15:31

M94i65l97a26n 38S38t62e84h39l32í36k 7470759633211

Vy už jste z té "střídavky" tak zmatený, že už úplně ztrácíte smysl pro realitu. Rv:-/

+13/0
21.5.2015 13:39
Foto

K13a20r43l85a 67M50i74k21o11v59á 1890789645989

Je otázkou, zda žena skutečně dokázala muži odpustit anebo ji nezbývalo nic jiného.. To, že s ním měla další děti, je zvláštní, podporuje to myšlenku odpuštění. Pro nás něco naprosto nepochopitelného.. Nebo snad všechny děti vznikly proti její vůli? Uf, těžké téma, máte odvahu. Nicméně zajímavý podnět k přemýšlení. Kéž bychom o okolnostech věděli víc.

+2/−3
21.5.2015 13:00

BLOGER ROKU 2016

Petice

Hlasujte, kdo má být blogerem roku, a vyhrajte!



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.